יום שבת, 21 בינואר 2012

היו ימים שכתבתי כל שבוע, עד שחיי קצת השתלטו עלי. בלי להערים ערימת הבטחות- אני מנסה להשתלט עליהם בחזרה, בנחישות ורגישות, וכמו כל דבר בחיי- לאט לאט...
והיום קצת בקטנה,
עם צירוף של פינה חדשה- המלצות ספרים.
ונוטי מבסוטית בשלג...


שני דברים שימחו אותי מאוד שאין להם כל קשר לדברים "הגדולים והמשמעותיים" שקורים - בחיי ובכלל- שנחשבים גדולים - בית, משפחה, קריירה, החלטות הרות גורל, חיים ומוות. נו, אתם יודעים....

הדבר המשמח מאוד הראשון היה שלושה מתכונים מקסימים לביסקוטי - העוגיה האהובה עלי.
ערב אחד האיש שלי בא לארח לי חברה במשמרת ערב בחנות בכרמיאל ורצה להפתיע אותי בקפה, אבל כבנזוגי הוא ידע מה טוב לו והתקשר משם לשאול אם בא לי משהו עם הקפה. וכששאל "ביסקוטי?" כי באמת לא הבין מה אני רוצה, שאלה אותו הקופאית: "אתה הבעל של הדס?" רק אני הושעתי את העוגיות הללו ממקום ריבצן בצינצנת...
אז היום בגלריה של הארץ יש שלושה מתכונים מופלאים - תחפשו לבד, אין לי ענין להתבחבש בזכויות יוצרים (והיו הדברים מעולם...)


הדבר המשמח השני קולנרי גם הוא- ביקור בחוות התבלינים המלאה כל טוב - וכרגע כל השולחן שלי מלא הבטחות לתבשילים מלאי כל טוב. וכמובן מלא פירות יבשים ולדר משמש, וכן, אני כבר מזמן לא בדיאטה... יש גבול לכל תעלול.

וכאן מסתיימת להפעם הרשומה,
רשומה שראוי היה שתהיה עמוס כאבי לב - שלי ושל סביבתי הקרובה, שתדבר על האזכרות והלוויות של השבועות האחרונים, שתציין את העבודה החדשה והמאוד עמוסה שלי שכרגע שותה ממני כל כך הרבה,
שתספר קצת על הבית החדש שלי שבנייתו עומדת להסתיים, שתדבר על ילדים והוריהם- כשאני בשני התפקידים, שתספר כמה מסובך לי עכשיו להיות אשה ואחות ובת וגיסה וכלה ואמא- בעיקר אמא והאם אני עושה הכל נכון כשאני יודעצת שלא,ו... הפעם היא לא.

רק תמונה של הבית החדש...



זו רשימת טו בשבט על ביסקוטי ותבלינים והמלצה על ספר חדש של צ'יטרה בנרג'י דיוואקרוני שנקרא דבר מדהים אחד- אכן דבר מדהים.
תהנו,
אה, בכל זאת,
מתכון אחד.


ביסקוטי דבלים פקאן סיני ושוקולד.....
חומרים:
8 דבלים קצוצות לקוביות גדולות
כף אמרטו או גראנד מרינייה
כוס (140 ג') קמח לבן מנופה
רבע כפית אבקת אפייה
קורט מלח
2 כפות קוקוס
100 גרם שוקולד מריר מגורר דק על פומפייה
100 גרם פקאן סיני קצוץ גס
60 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
שליש כוס דחוסה של סוכר חום כהה (60 ג')
ביצה
חלמון
הכנה:
משרים דבלים באמרטו למשך חצי שעה.
מחממים תנור ל-180 מעלות.
מערבבים בקערה קמח, אבקת אפייה, מלח, קוקוס, שוקולד מגורר ופקאן סיני. בקערת מערבל חשמלי מקציפים (עם וו גיטרה או מקצף) חמאה וסוכר למשך 10 דקות. מוסיפים ביצה וחלמון ומערבלים. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים את תערובת החומרים היבשים, מערבלים כמה שניות.
בעזרת ידיים רטובות ומנוערות אוספים את הבצק מהקערה ומעבדים לצורת כיכר. מניחים על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה וממשיכים, עם ידיים לחות, ליצור כיכר ארוכה וצרה (4-5 ס"מ). ככל שהכיכר תהיה צרה יותר, הביסקוטי יהיו קטנים יתר. אופים למשך חצי שעה. מצננים שעה בטמפרטורת החדר.
מורידים את טמפרטורת התנור ל-160 מעלות. בעזרת סכין משוננת פורסים את הכיכר לפרוסות דקות. מניחים אותן בשכיבה בתבנית אפייה. אופים 10 דקות. הופכים לצדן השני ואופים שוב 10 דקות. מצננים היטב ושומרים בקופסה אטומה.


אין תגובות: